„Apple” logo spēks
Publicēts 10. aprīlī, 2008.
Pārsteidzošs atklājums par visiem pazīstamo „Apple” ābolīti.

Iespējams, daudzi uzskata, ka – pērkot „Macintosh” datoru – viņi atšķiras ar īpaši radošu stilu. Bet izrādās, ka pat nav nepieciešams to iegādāties – pietiek vien paskatīties uz visiem pazīstamo „Apple” logo un jūsu kreativitāte uzlabojas.

Zīmols jau kopš 80. gadiem ievērojams ar netradicionāliem risinājumiem reklāmas jomā, aicinot cilvēkus domāt un uzvesties „citādi” un pamatojoties uz indivīdu vēlmi būt radošiem un „citādiem”. Un izrādās, ka šādam reklamēšanas stilam cauri vairākiem gadu desmitiem ir ievērojams iespaids un cilvēku prātiem.

Djūka Universitātes un Vaterlo Universitātes pētnieki atklājuši kādu visnotaļ pārsteidzošu faktu. Pētījuma dalībniekiem uzdeva vienkāršu jautājumu – aprakstīt pēc iespējas vairāk veidu, kā var izmantot ķieģeli. Ja cilvēkam uz 30 milisekundēm parādīja „Apple” logo, viņš sāka izturēties pēc reklāmās slavinātā uzvedības parauga un kļuva radošāks, piedāvājot interesantākus uzdevuma risinājumus.

Salīdzinājumam tika rādīts arī „IBM” logo, tomēr tam nebija tāds iespaids uz cilvēka prātu. Šī dalībnieku grupa deva visai līdzīgas atbildes.

Tā 30 milisekundes ir ļoti īss laika sprīdis, kļuva skaidrs, ka iedarbība notiek uz cilvēka zemapziņu, jo tik mazā brīdī acs nespēj uztvert attēlu. Zinātnieki norāda, ka spēcīgiem zīmoliem ir daudz lielāka ietekme uz mums nekā spējam iedomāties. Pētījums tiks publicēts šī gada aprīlī žurnālā „Consumer Research”.

Komentāri (5)
The Incredible Man is Back: jaa brendiem tieshaam ir speeks
10/04/2008 15:59
Bytec: "Tā 30 milisekundes ir ļoti īss laika sprīdis, kļuva skaidrs, ka iedarbība notiek uz cilvēka zemapziņu, jo tik mazā brīdī acs nespēj uztvert attēlu."

Ja reiz cilvēka acs nespēj uztvert to attēlu, tad kā tas var ietekmēt zemapziņu?
10/04/2008 16:02
The Incredible Man is Back: nu re acis neuztver bet zemapzinja gan :d
10/04/2008 16:37
Džerijs Šterns: Es formulētu citādi - acs spēj uztvert gan, vienkārši redzes informācija ir tik niecīga, ka uz analizatoru aizsūtītais materiāls ir nepietiekams, lai to spētu uztvert smadzenes un pārvērst apzinātā materiālā.
10/04/2008 20:58
esuntu: Bet protams, ka brendiem ir neticami liels spēks. Kā spilgtāko piemēru var nosaukt Dievu un viņa kompadres
11/04/2008 09:57
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: