Publicēts 10. aprīlī, 2008.
Pārsteidzošs atklājums par visiem pazīstamo „Apple” ābolīti.
Iespējams, daudzi uzskata, ka – pērkot „Macintosh” datoru – viņi atšķiras ar īpaši radošu stilu. Bet izrādās, ka pat nav nepieciešams to iegādāties – pietiek vien paskatīties uz visiem pazīstamo „Apple” logo un jūsu kreativitāte uzlabojas.
Zīmols jau kopš 80. gadiem ievērojams ar netradicionāliem risinājumiem reklāmas jomā, aicinot cilvēkus domāt un uzvesties „citādi” un pamatojoties uz indivīdu vēlmi būt radošiem un „citādiem”. Un izrādās, ka šādam reklamēšanas stilam cauri vairākiem gadu desmitiem ir ievērojams iespaids un cilvēku prātiem.
Djūka Universitātes un Vaterlo Universitātes pētnieki atklājuši kādu visnotaļ pārsteidzošu faktu. Pētījuma dalībniekiem uzdeva vienkāršu jautājumu – aprakstīt pēc iespējas vairāk veidu, kā var izmantot ķieģeli. Ja cilvēkam uz 30 milisekundēm parādīja „Apple” logo, viņš sāka izturēties pēc reklāmās slavinātā uzvedības parauga un kļuva radošāks, piedāvājot interesantākus uzdevuma risinājumus.
Salīdzinājumam tika rādīts arī „IBM” logo, tomēr tam nebija tāds iespaids uz cilvēka prātu. Šī dalībnieku grupa deva visai līdzīgas atbildes.
Tā 30 milisekundes ir ļoti īss laika sprīdis, kļuva skaidrs, ka iedarbība notiek uz cilvēka zemapziņu, jo tik mazā brīdī acs nespēj uztvert attēlu. Zinātnieki norāda, ka spēcīgiem zīmoliem ir daudz lielāka ietekme uz mums nekā spējam iedomāties. Pētījums tiks publicēts šī gada aprīlī žurnālā „Consumer Research”.
Ja reiz cilvēka acs nespēj uztvert to attēlu, tad kā tas var ietekmēt zemapziņu?